Op naar betere dagen - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Autumn Bijkerk - WaarBenJij.nu Op naar betere dagen - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Autumn Bijkerk - WaarBenJij.nu

Op naar betere dagen

Blijf op de hoogte en volg Autumn

14 Januari 2015 | Verenigde Staten, Corpus Christi

De afgelopen weken waren een beetje druk, vandaar dat ik ook even niks heb laten horen. Ik sloot mijn vorige bericht af met de hoop dat vanaf nu alles beter zou gaan. Dat viel toch vies tegen.

Ik moest mijn rijbewijs aanvragen en voordat ik dit kon doen moest ik een online cursus van 6 uur(8 uur bleek later) volgen via de laptop. Ontzettend saai aangezien ik net mijn theorie in Nederland gehaald heb, weinig nieuws ertussen. Na een dag marteling mocht ik mijn ‘examen’ doen. Met 90% geslaagd, zo verrassend. Toen moest ik wachten tot het papiertje opgestuurd zou worden en dit bleek dinsdag aangekomen te zijn.

Dinsdag konden we dus op naar Aransas Pass want in Corpus Christi kon ik pas op 30 januari afrijden. Daar aangekomen moesten we eerst een tijdje wachten in een klein wachtkamertje en toen we eindelijk aan de beurt waren bleek dat we niet alle papieren bij ons hadden die we nodig hadden. Máár als we die nú op gingen halen kon ik die middag nog afrijden. Dus, op naar huis, papieren halen en terug naar Aransas Pass. Daar aangekomen weer een tijdje gewacht tot we aan de beurt waren.

Alle papieren werden ingescand en het leek toch echt goed te gaan, tot degene die ons hielp haar hoofd op haar armen liet vallen met een diepe zucht. Oh oh. Toen bleek dat mijn I-20(papier vanuit school, nodig voor visum) pas op 20 januari in gaat. En dat ik dus niet eerder dan 20 januari mijn rijexamen kan doen.

Dit betekent ook dat ik een supermooie knalrode mustang in de garage heb staan waar ik nog steeds niet in kan rijden.

Vooruit, op naar positievere dingen: mijn appartement is helemaal ingericht en ziet er super leuk uit. Een paar bezoekjes aan de Salvation Army hebben me een superlelijke bank opgeleverd(die we mooi hebben gemaakt met wat accessoires), een superchille lazyboy achtige stoel(30 dollar!) en twee ‘antieke’ tafeltjes. Laat ik het zo zeggen; ze zijn oud.

Ook ben ik inmiddels helemaal ingeschreven op school. Vanaf komende week volg ik op dinsdag en donderdag Women’s literature en American literature!

Nog een paar dagen en dan trek ik officieel in mijn appartementje, voor nu ga ik eerst nog wat leuke dingen doen aangezien mijn vakantie nog niet over is!



  • 20 Januari 2015 - 17:00

    Swanhilde:

    Blegh, echt niet leuk! Hopen dat je het snel hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Autumn

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4406

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 23 Mei 2015

Corpus Christi Texas

Landen bezocht: